سازمان سیا به شمار ماًمورین خود در عراق می افزاید
فرامرز دادرس فرامرز دادرس

پژوهشگر و کارشناس اطلاعاتی

 

به گزارش وال استریت ژورنال، پرزیدنت اوباما در سال 2011، میلادی بطور سرّی تصمیم گرفت که دولت آمریکا از سازمان ضد تروریستی عراق (CTS) پشتیبانی کند. این سازمان از اعضای آموزش دیده زیر نظر نیروهای ویژه آمریکا تشکیل شده است و تحت فرمان مستقیم نوری المالکی نخست وزیر عراق می باشد.

 

ماًموریت سازمان ضد تروریستی عراق (CTS) مقابله با گروه های مسلح به ویژه القاعده می باشد. سی تی اس، از افراد ساحوا ( بیداری عرب)، شبه نظامیان قبایل که به خدمت دولت کنونی در آمده اند، استفاده می کند.  شمار بالای کشته شدگان  این گروه در عملیات تروریستی، تاًیید کننده این خبر می باشد.

 

به هدف مبارزه با گروه (جبهه النصر سوریه ) که در فهرست گروه های تروریستی ثبت شده است، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، نیرو های خود را در عراق افزایش داده است.

 

گروه القاعده مغرب، در شمال آفریقا، روابط نزدیکی با همکاران تروریست خود در سوریه دارند. در چهارم ماه مارس، فاله الفیاح مشاور امنیتی نوری المالکی، به آمریکایی ها گفت؛ هر ماه حدود سه هزار رزمنده اسلامی عراقی، به سوریه می روند.

 

پایگاه سیا در بغداد پس از بازگشت نیرو های نظامی آمریکا در عراق در پایان سال 2011 میلادی، تعداد نفرات خود را رسماً چهل درصد کاهش داده بود. این مرکز با هفتصد ماًمور، بزرگترین مرکز سیا، در جهان بشمار می رفت.

 

نوری المالکی، متخصص دو دوزه بازی! است او می تواند روی دویست و بیست نظامی آمریکایی و شماری مزدور که در دفتر همکاری های امنیتی عراق کار می کنند، نیز حساب کند.

منبع:

 

 

http://online.wsj.com/article/SB10001424127887324735304578354561954501502.html

 


March 13th, 2013


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی